Med sommeren kan der opstå forskellige ekstreme vejrforhold. Tænk på hedebølge, tordenvejr eller gener fra kraftig regn. I nogle tilfælde kan vejret have grimme konsekvenser for dine sikkerhedsinstallationer. Læs i denne blog, hvad du kan tage højde for.
Alle sikkerhedsløsninger anbefalet af lovpligtig.dk er grundigt testet til forskellige vejrforhold, herunder langvarig varme. Et motorkabinet er for eksempel ofte designet og installeret for at holde varmen ude. Derudover tager designet af dit sikkerhedssystem normalt højde for udvidelse og sammentrækning af elementer på grund af temperaturforskelle. Hvis du bemærker, at du får en fejlmelding, er det klogt at tilkalde en servicetekniker i tide.
Stormgener er normalt forårsaget af lynnedslag i nabolaget, kraftige vindstød eller kraftig nedbør. Hvad kan du gøre, hvis lynet har ramt din port? Tjek om din port stadig fungerer, og om der er spænding ved porten. Hvis der er, men porten ikke længere åbner eller lukker, skal du kontakte lovpligtig.
Vand kan forårsage meget skade. Tænk for eksempel på kortslutninger. Logisk set passer vand og elektriske komponenter i installationer ikke godt sammen. Derfor tester vi alle vores løsninger grundigt. Hvad kan du selv gøre? Tjek om motorboksen er ordentligt lukket, og om fx sikkerhedslister er ubeskadigede. Ved risiko for oversvømmelse er det ofte muligt at slukke for elhegnsystemet for at forhindre potentielt usikre situationer.
Forebyggelse af skader er ikke altid mulig på grund af eksterne faktorer. Som udgangspunkt er det vigtigt at få udført regelmæssig vedligeholdelse. På den måde finder du i tide ud af, om motorhusene stadig tætner ordentligt, og om for eksempel sikkerhedslister er beskadiget.
Hvis der annonceres ekstreme vejrforhold, opskalerer vi kapaciteten i vores serviceafdeling. På den måde kan vi hurtigt behandle dit krav og igangsætte en løsning. Du kan selv gøre følgende:
Er dit hegn, adgangs- og/eller detektionssystem blevet beskadiget? Så kontakt os. Der er mange måder at gøre det på. Kunder med en af vores abonnementer, kan endda nå os 365 dage om året, døgnet rundt.
Hvis dit system ikke længere fungerer, vil der ofte blive vist en fejlmeddelelse. Hav venligst fejlmeddelelsen klar, når du kontakter os. Fejlmeddelelsen kan somregel findes på skærmen på motoren i kabinettet. Derudover; jo mere information du har til rådighed, jo hurtigere kan vi hjælpe dig. Billeder er meget nyttige!
Handlingshastigheden afhænger af din servicekontrakt og om vi har de nødvendige materialer på lager. Lovpligtig har et særligt nødlager. Hvis skaden er begrænset, kan den ofte repareres med det samme. Hvis skaden er for alvorlig, sørger vi for en midlertidig nødløsning. Dette sikrer, at dit din sikkerhed er intakt, indtil vi kan udføre den fulde reparation.
Har dine hegns-, adgangs- og/eller detektionssystemer lidt skade? Eller har du spørgsmål til vores serviceløsninger? Kontakt os i dag.